Bejelentkezés

Ügyfélszolgálat: tűnjünk ki a kiválóságunkkal!

Milyen a tökéletes ügyfélszolgálat? A vevői lojalitás kialakításának egyik alapköve a hiteles és őszinte ügyfélszolgálat.

Forrás: newsweek.com

 

 

 

Számítógép előtt ülő mosolygó ügyfélszolgálati munkatárs

 

Ön mit gondol, milyen a jó ügyfélszolgálat?

 

 

Szinte minden egyes cég azt állítja, hogy ügyfélszolgálata megfelelő, de ez valóban így van?

 

Sokak számára még ma sem teljesen nyilvánvaló, hogy a kiváló ügyfélszolgálat páratlan hatékonyságot biztosíthat egy olyan vállalkozás számára, melynek elsődleges célja, hogy kiemelkedjen a versennyel telített piacon.

 

A nem túl tágra szabott költségvetéssel rendelkező kisvállalkozások esetében kizárólag a szolgáltatás minősége nyújtja a végső eszközt a nagyobb vállalatokkal vívott küzdelemben.

 

Azonban sajnos sok vállalat – legyen az akár kicsi, esetleg nagy – jelentékeny hiányosságokkal küzd ezen a téren. Bár beszélnek róla, mégis elég kevesen valósítják meg.

A jó ügyfélszolgálat egyszerű szabályt követ: bánjunk úgy másokkal, ahogy szeretnénk, hogy velünk is bánjanak, és ahogy azt a vevői oldalon állva ügyfélként saját magunk is elvárjuk. Szolgáltatói törekvéseinket erre kell alapoznunk.

 

Az udvarias kiszolgálás az ügyfélszolgálat lényeges eleme, és amennyiben egy cég alapja nem ezen nyugszik, akkor nem sokáig élvezheti a vevők lojalitását.

A jó ügyfél-szolgáltató kapcsolat bizalmi jellegű,  aminek hitelesnek és őszintének kell lennie.

 

A következetes teljesítmény az ügyfélszolgálat másik fontos építőeleme. Termékünknek a várt módon kell működnie, és nélkülözhetetlen, hogy a szolgáltatást mindig a mások által igényelt módon biztosítsuk.

A következetességet hosszú-távon kell fenntartani; és nem csupán az ügyfél és a dolgozó közötti kölcsönhatások értelmében. Magának az ügyfélszolgálatnak is következetesnek kell maradnia minden lehetséges területen, például különböző áruházak és régiók között, a termékek kiszállításától kezdve egészen a vevői panaszok kezeléséig.

 

Az ügyfélszolgálat inkább megközelítés, mint elmélet; de ugyanolyan lényeges a megfelelő stratégiák felállítása.

Az ügyfélszolgálati programba vonjuk be a vállalkozásunkban érintett összes személyt és szempontot, és fontos a hozzáértő ügyfélszolgálati személyzet kiképzése. Vevőinket alaposan meg kell ismernünk, és lényeges, hogy több lehetséges kommunikációs csatornát is biztosítsunk számukra, annak érdekében, hogy a szolgáltatás könnyen hozzáférhetővé váljon.

 

Mindezek mellett kulcsfontosságú a vevői visszajelzések elemzése és vizsgálata. Bár a részletek üzletáganként változóak, viszont az alapok mindig megfelelő támpontot jelenthetnek.

 

 

És mi történik, ha mégis rosszul mennek a dolgok?

 

A vevői panaszokra tekintsünk egyfajta tankönyvi anyagként, amelyből sokat tanulhatunk. Ilyen módon minden egyes reklamációt kiválóan működő reklámmá tudunk átalakítani.

 

A hibák megtörténnek, de - ironikus módon - a kellemetlen pillanatokban olyan biztosítékot nyújtanak számunkra, amelyek hasznunkra válhatnak a későbbiekben.

 

Amikor problémák merülnek fel, vevőink érzékenysége előtérbe kerül, amivel valójában még előnyt is kovácsolhatunk.

Kérjünk őszintén elnézést, azt követően pedig törekedjünk arra, hogy a hibát minél előbb orvosoljuk. Jó taktikának bizonyul, ha valami különlegeset adunk az ügyfélnek, például extra szolgáltatásokat, speciális segítséget, stb.

 

Az ügyfélszolgálat még egy kisvállalkozásnak sem túl drága, viszont még ha viszonylag sokba is kerül, mindenképpen előnyös és okos befektetésnek kell tekinteni. A cégek számára a tökéletes ügyfélszolgálat nagy segítséget jelent abban, hogy építkezhessenek az ügyfelek hűségére, valamint létrehozzák és megismertessék saját márkájukat.

 

 

Ezek azok a lépések, melyek lehetővé teszik a kisvállalkozások számára a kiemelkedést, annak érdekében, hogy a piacon még a nagy cégekkel is versenyre kelhessenek, anélkül, hogy sokat kellene aggodalmaskodniuk költségvetésük korlátai miatt. 

 

 

Ügyfélszolgálati kollégák headsettel a fejükön



« Vissza