Bejelentkezés

Tisztességes kereskedelem II. rész

A nagykereskedők, a forgalmazók és a kiskereskedők közti különbségek. 

Forrás: cfoinsight.com 

 

 

 

 

 

 

Azok a termékek, melyeket kedvenc boltjainkban megvásárolunk, általában már számos, fontos állomást magukban foglaló piaci folyamatokon mentek keresztül. Ahhoz, hogy a tartós élelmiszereket, és az egyéb árucikkeket gyártó cégek termékei piacra kerüljenek, hatékony marketingcsatornára van szükség.

 

Nem ritka, hogy az értékesítési csatornában a gyártók és a fogyasztók között a közvetítők is megjelenjenek. Ebben a rendszerben a leggyakrabban a forgalmazók, a kiskereskedők és a nagykereskedők jutnak fontos szerepekhez - és a köztük fennálló különbségek számos tényezőtől függnek.

 

A forgalmazók együttműködnek a gyártókkal:

 

 

A forgalmazók az általuk képviselt gyártókkal állnak kapcsolatban, akik legtöbbször csupán olyan kizárólagos felvásárlási megállapodásokat hajlandóak kötni, amelyek korlátozzák az üzletben résztvevők számát, illetve lehetővé teszik, hogy az adott területeken kizárólag az adott forgalmazók képviseljék a terméket.

Így a forgalmazó áll közvetlen kapcsolatban a lehetséges vásárlókkal, az viszont elég ritkán fordul elő, hogy a gyártó értékesítsen a fogyasztó irányába.

 

Mivel általában minden termékből nagy mennyiségek kerülnek eladásra, a forgalmazók inkább a nagykereskedői láncolatok képviselőivel kívánnak együttműködni, akik arra is hajlandóak, hogy egy adott termékfajtából nagyobb mennyiségeket is felvásároljanak.

 

Időnként természetesen az is előfordul, hogy közvetlenül a kiskereskedőkkel létesítenek kapcsolatot.  

 

 

A nagykereskedők nagy mennyiségben szerzik be a termékeket a forgalmazóktól, ezért egy bizonyos számú árucikk esetén a forgalmazók árkedvezményeket biztosítanak számukra.

 

A nagykereskedők szinte mindenféle portékához hozzájuthatnak: a telefonoktól és a televízióktól kezdve, a számítógépeken át, egészen a biciklikig, a ruhadarabokig, a bútorokig, illetve az élelmiszerekig.

Következő lépésként pedig az áru egy kiskereskedői üzletbe kerül, ami egy hagyományos boltot, vagy pedig egy online e-kereskedelmi vállalkozást is takarhat.

 

 

 A kiskereskedők a fogyasztóknak adják el a termékeiket:

 

A kiskereskedések profitorientált kis- és nagyvállalkozások is lehetnek, akik a fogyasztók felé értékesítik árucikkeiket.

 

A haszonszerzés érdekében a konkrét üzleti céljaiknak megfelelő termékekkel foglalkoznak, és olyan beszállítókat keresnek, akik versenyképes árakat biztosítanak számukra. Egy adott árucikkből általában kisebb mennyiségeket vásárolnak fel vagy a forgalmazótól, vagy pedig a nagykereskedőtől.

 

 

 

Amennyiben az értékesítési csatorna bizonyos részeit kihagyjuk – mint például a forgalmazókat, vagy a nagykereskedők – pénzt és időt is megtakaríthatunk, viszont ezáltal kiesünk ezeknek a szervezeteknek az érdeklődési köréből.

 

 

Ezért elengedhetetlen, hogy gondosan határoljuk körbe, melyik üzleti modellt szeretnénk követni, és miért.

 

A piackutatási és kommunikációs lehetőségek kiaknázásával, valamint a jó üzleti kapcsolatok folyamatos ápolásával mind a nagykereskedők, mind a forgalmazók, mind pedig a kiskereskedők megfelelő stratégáikat állíthatnak fel üzleteik sikerének megvalósítása érdekében.

 

 

 

 

Nagykereskedelmi élelmiszer áruház - raktár - élelmiszerkészlete

 

 



« Vissza