Bejelentkezés

Mit jelent a B2B üzleti modell? (2. rész)

A B2B e-kereskedelemmel foglalkozó vállalatok megjelenése újradefiniálta a cégek és a beszállítók közti kapcsolatot.

Forrás: www.businessnewsdaily.com 

 

 

A digitális forradalom eredményeként egyes vállalkozások online platformokat használó, más vállalatok számára értékesítik termékeiket, valamint különféle adatokkal és naprakész információkkal szolgálnak termékeikről.

Számos B2B internetes vállalkozás létezik, melyek közül a három leggyakoribb a webfejlesztés, az értékesítés és közbeszerzés, valamint az információközvetítés.

 

 

B2B modell, kirakós

 

 

Webfejlesztés

 

Minden vállalkozásnak szüksége van weboldalra. 

A webfejlesztők (és nagy általánosságban szólva a digitális marketing szakértői) olyan B2B szolgáltatók, amelyek vállalati weboldalak létrehozásával és fenntartásával, valamint egyéb digitális reklámszolgáltatásokkal foglalkoznak, így például tartalomfejlesztéssel, vagy a keresőmotorok optimalizálásával.

Az említett szolgáltatások nélkülözhetetlenné váltak az állandóan bővülő digitális környezetben, amely a modern üzleti világot is uralja. Annak ellenére, hogy néhány évtizeddel ezelőtt még nem is léteztek webfejlesztő cégek, mára már fontos partnereivé váltak a fejlődésre vágyó vállalkozásoknak.  

 

 

Értékesítés és közbeszerzés

 

Ezeket a vállalkozásokat e-közbeszerző weboldalakként is ismerjük.

Több szektort is kiszolgálnak, és általában a piaci résekre összpontosítják a figyelmüket. Az ilyen B2B weboldalak elősegítik a megfelelő termékértékesítést és a közbeszerzést.

 

A speciális ipari portálok meghatározott iparágak számára nyújtanak információkat: ezek közé tartozik például az egészségügy, az építkezés és az oktatás. Az ilyen weboldalak segítséget nyújtanak a termékek kiválasztásában, sőt, még vitaköröket is kínálnak, és egyéb szolgáltatásokat is biztosítanak. Az adott témákkal és embercsoportokkal foglalkozó vertikális portálok szélesebb körű ajánlatokkal állnak elő, mint a többi közbeszerző oldal.

A közvetítői weboldalak az értékesítésben és a közbeszerzésben segítik a vállalatokat. Közvetítőként működnek közre a szolgáltató és a lehetséges üzleti fogyasztó között: ha például egy építkezési vállalat berendezéseket szeretne bérelni, abban is segítséget kaphat, hogy rátaláljon a megfelelő gyártóra, aki bérbe adja számára a szükséges eszközöket.

 

 

Információközvetítés

 

Ezek az információs oldalak adott iparágakról és azok dolgozóiról nyújtanak speciális információkat.

 

 

Nem létezik mindenkire egyformán alkalmazható, egységes megoldás

 

 

Annak ellenére, hogy a B2B számtalan vállalat sikeréhez is hozzájárulhat, saját vállalkozásunk lehetőségeinek figyelembevételénél jobb, ha nem korlátozódunk egyetlen modellre. A B2B, C2B és a B2C modelleknek nem kell kizárniuk egymást,  hiszen meghatározott erősségeik kombinálásával új lehetőségeket kreálhatunk cégünknek.

 

 

Busienss to Business reklám



« Vissza