Bejelentkezés

Miként kerülhetünk ki jól a főnökünkkel való konfliktusainkból?

Időnként akár heves vitába is keveredtünk főnökünkkel. Hogyan tudjuk elsimítani az ilyen kellemetlenségeket?

Forrás: businessinsider.com

 

 

 

 

Előfordult már, hogy olyan vitába keveredett főnökével, amiben túl messzire ment? Sokszor vonul védekező álláspontba, vagy olyasmit is hajlamos kimondani, amit nem kellene? Talán már az is kicsúszott a száján, hogy otthagyja a munkahelyét?

 

 

A legtöbb esetben annak is megvan a módja, hogyan hozzuk helyre az ilyen kellemetlenségeket:

  

6. Vegyük észre a dolgok lényegét.

 

 Talán kissé sekélyes ember a főnökünk?

 

Ha ilyen személyiséggel rendelkező felettessel bonyolódunk komoly vitába – melynek során homályos és bizonytalan követeléseiről próbálunk meg vele szót érteni -, semmiképpen sem kerülhetünk ki az ügyből győztesen.

Ilyenkor nem elég csupán kijelenteni, hogy felettesünk rosszul döntött egy adott kérdésben.

 

Vezessünk részletes naplót, valamint mentsünk el olyan válaszokról és beszélgetésekről szóló e-maileket, amelyek rávilágítanak a problémára. Maradjunk tömörek: jegyezzük fel a dátumot és a témát.

 

Ezt követően gondoljuk át alaposan a következőket: Nem vagyok túlságosan érzékeny és lobbanékony? Rosszul értelmezem a helyzetet? Személyes ügyként kezelem a kérdést?  

 

 

 

5. Ne essünk pánikba.

 

Mindenki követhet el hibákat; ezért válaszadásunk során, illetve reakcióink közvetítésekor több alkalommal is az érzéseinket helyezzük előtérbe a racionalitás helyett.

Attól az esettől eltekintve, amikor például azonnal a helyszínen rúgnak ki bennünket, mindig a rendelkezésünkre állnak olyan magatartásbeli lehetőségek, melyek segítségül szolgálhatnak az ügy elsimításához.

 

 

 

4. Írjunk a főnökünknek elnézést kérő levelet, de ne nyalizzunk!

 

 

Legyünk őszinték.

 

Viszont ne vásároljunk a számára egy doboz csokoládét, és szolgalelkűnek sem kell lennünk.

 

Még ha rosszul is közelítettük meg a kérdést, a bocsánatkérő levél mindenképpen érettségünket és tiszteletünket igazolja majd. Ez a megoldás kulcsa. Tehát, amíg őszinték vagyunk, meg tudjuk védeni magunkat.

Ha egy pillanatra is azt gyanítjuk, hogy tiszteletlenek voltunk és felmérgesítettük főnökünket, egy gyors, érthető és tömör bocsánatkérő e-mail, vagy levél jelenti a legokosabb megoldást.

 

 

 

3. Fontos, hogy munkánkat a tőlünk telhető legjobban végezzük el.

 

 

Ha akadt is már néhány hevesebb vitánk a főnökünkkel, konfliktusunk következményeinek akkor sem kell megmérgeznie munkánk egyéb területeit.

Ez azt takarja, hogy továbbra is érkezzünk  meg időben a munkahelyünkre, határidőre fejezzük be a feladatainkat, tegyük fel a megfelelő kérdéseket, legyünk kezdeményezőek, és általában próbáljunk meg a „vörös zónán” kívül maradni.

 

Ha megtanulunk főnökünk magatartásából és érzéseiből olvasni, viselkedjünk ennek megfelelően.

 

 

 

2. Mutassuk legjobb arcunkat.

 

Csupán csak azért, mivel tisztában vagyunk azzal, hogy porszem került a gépezetbe a főnökünkkel való kapcsolatunkban, az nem jelenti azt, hogy nem maradhatunk továbbra is pozitívak!

 

Pozitív hozzáállásunknak köszönhetően gyakran meg is szűnhetnek majd a negatív és kellemetlen körülmények. Legyünk kedvesek, nyitottak és segítőkészek.

 

Mindenkinek megvannak a maga „hagyjatok békén” napjai, viszont lehetőleg tartsuk kordában az ilyesmiket, így a főnökünk látni fogja, milyen értékesek vagyunk a csoport számára.

 

 

1. Ha lehet, bízzunk meg a HR-ben.

 

Ha komoly vitába keveredtünk főnökünkkel, vagy úgy érezzük, hogy munkaviszonyunk kérdése veszélyben forog, forduljunk az emberi erőforrások részlegéhez, illetve beszéljünk egy olyan felettesünkkel, akiről úgy véljük, hogy hajlandó lesz objektíven meghallgatni bennünket.

Így az illetékesek is betekintést nyerhetnek a konfliktusba, és a mi oldalunkról is megismerik a történetet.



« Vissza