Bejelentkezés

Hogyan befolyásolja a közösségi média a fogyasztói döntéseket?

Milyen mértékben használják ki a fogyasztók a közösségi média kínálta lehetőségeket vásárlás esetén?

Forrás: www.cfoinsight.com

 

 

 

 

Bizonyára a legtöbb vállalatvezető és kereskedő hallott már a közösségi média fontosságáról. Ez természetesen igaz, de időnként mégsem gondoljuk át alaposan, miért is olyan értékes ez a lehetőség.  

 

A márkatudatosság és a weboldalak használata megfelelő kezdetnek tekinthető, de ezek még nem fedik le mindazt, amitől a közösségi média marketingje kulcsfontosságúvá válik.

 

 

Közösségi média mindenhol jelenvalóságát mutatja egy földgömb, amelyen a különféle közösségi oldalak logói láthatóak

 

 

 

A közösségi média – pontosabban szólva, a médiafelületeken egyszerűen terjeszthető tartalom – rendelkezik egy olyan képességgel, melynek segítségével eléri, hogy az emberek meghatározott minták alapján viselkedjenek. Ez pedig elsősorban az üzlettulajdonosoknak kedvez. Egy nemrégiben készült tanulmány azt vizsgálta, miként befolyásolja a média a fogyasztói szokásokat.

 

Az említett tanulmány alapján kiderül, hogyan hat a közösségi média a különböző korcsoportba és nemzetiséghez tartozó fogyasztókra. A demográfiai adatok alapján igen nagy eltérések figyelhetőek meg például olyan területeken, hogy miként használják az emberek az internetet, milyen eszközöket alkalmaznak, illetve hogyan keresik meg a szükséges információkat. A különbségek ellenére a közösségi média valamennyi nemzet számára hasznos.

 

A tanulmány eredményei a következők:

 

A legtöbb vizsgált csoport számára lényeges a közösségi média, de elsősorban az Y–generáció tagjai körében. Az Y-generáció 47%-ának vásárlásait nagymértékben befolyásolják a közösségi média ajánlatai, míg a többi korcsoport esetén ez az arány csupán 19%.

 

Hasonlóképpen, Európában minden harmadik fogyasztó vásárlási szokásaira hatást gyakorol a közösségi média. A tanulmány abba is betekintést nyújtott, mely termékkategóriák számítanak a legkeresettebbeknek az internetes felületeken.

Az adatok alapján a babacikkeket vásárolók 56%-át befolyásolja az interneten található kínálat, ez az arány a bútoroknál 40%, az egészséggel kapcsolatos és a wellness termékek esetén 33%, az autók kiválasztásánál pedig 32%.

 

 

Négyszer nagyobb valószínűseggel költenek el több pénzt azok a fogyasztók, akik a közösségi médiát használják fel vásárlásaik megkönnyítésére, mint akik nem.

 

 

 



« Vissza