Bejelentkezés

Hazugságok szövevénye II. rész

Az értékesítési szakemberek tökéletesen tisztában vannak azzal, hogy számos ügyfél tisztességesnek szeretne tűnni, de időnként még a legcsekélyebb megvesztegetési formáknak sem tudnak ellenállni.

 Forrás: www.economist.com

 

 

 

 

 

Két üzletemben kezet fog, míg az egyik üzletember a másik kezét a háta mögé rejtve két ujját összecsippentve örül az átverésnek

 

 

Az értékesítők sikeresen meggyőzik őket arról, hogy az apró szívességek nem számítanak megvesztegetésnek.

 

Az orvoslátogatók így érik el, hogy az orvosok a lekötelezettjeiknek érezzék magukat, ha golfklubba vagy üdülőbe kapnak meghívást, ahol előadást tarthatnak, vagy ha támogatást kapnak egy fontos kutatásukhoz. Az orvosok azt hiszik, hogy döntéseikkel teljes mértékben betegeik érdekeit képviselik, holott csupán áltatják magukat – a pácienseiket pedig becsapják.

 

Az értékesítési szakértők a recepciósokat is meghívják vacsorázni, hiszen mindig az ilyen pozíciót betöltő alkalmazottak döntik el, melyik hívást kapcsolják közvetlenül az igazgatóhoz, és melyiket nem.

 

Mit tehetünk a tisztességtelenség ellen?

 

A szigorú büntetések nem mindig hatékonyak, ráadásul elég nehéz leleplezni a szélhámosokat.  Az egyetlen megoldás, ha az emberek számára megnehezítjük a fejükben megfogalmazódó bűnök megvalósítását.

Felmérések is igazolják, hogy kevesebben csalnak egy teszt kitöltésénél, ha előtte elolvassák a Tízparancsolatot, vagy az adóbevallásuk benyújtása előtt aláírnak egy őszinteségi nyilatkozatot.

 

Az eBay online piac szintén bevezetett egy hatékony technikát, melynek segítségével jelentékenyen vissza tudta szorítani az átveréseket - arra kéri az ügyfeleit, hogy rangsorolják az eladókat.

 

Remélhetőleg működőképesek az effajta próbálkozások.

 

Az emberiség mégis minden lehetséges eszközt megragad az előírások megszegésére; sőt, még a saját maga számára felállított szabályokat is hajlamos áthágni. Mindezek mellett az új technológiák számtalan lehetőséget teremtenek a csalásokra - gondoljunk csak azokra az e-mailekre, amelyek gond nélkül átcsusszannak a spamszűrőn.

Sajnos nem lehet minden esetben egyértelműen megkülönböztetni a megtévesztésekkel, vagy pedig az ügyfelek lelkiismeretes kiszolgálásával elért sikereket. A 19. század iparbáróit sem véletlenül nevezték „rablóbáróknak”.

 

A vállalkozók kiváló eredményeinek titka sokszor abban rejlik, hogy nem tartják be a szabályokat, és elfogadhatatlan eszközökhöz fordulnak.

 

A kifejezetten sikeres kereskedők pedig sokszor teljesen elferdítik az igazságot.

 



« Vissza