Bejelentkezés

A világ nyolc leglátványosabb infrastrukturális fejlesztési projektje - 2. rész

Forrás: cnn news

 

 

 

Etihad Vasúthálózat

 

 

Etihad Vasúthálózat építése, felülnézetből

A 11 milliárd dolláros költségvetéssel számított 1,200 km-es Etihad vasúthálózat az Egyesült Arab Emirátusok hátországán halad majd keresztül; ezáltal országszerte kibővül a teher- és személyszállítás infrastruktúrája

 

 

Egy látványos és nagyszabású projektekben bővelkedő országban a vasúti infrastruktúra fejlesztésének részletei szinte elhalványulnak, amikor azokat a világ legmagasabb épületéhez vagy pedig emberi erővel alkotott luxusszigetekkel hasonlítják össze.

 

Pedig ennek egyáltalán nem kellene így lennie!

 

Ugyanis az 1,200 kilométer hosszúságú Etihad Rail vasútvonal az Egyesült Arab Emirátusok sivatagi háttérországán fog keresztülhaladni, Szaúd-Arábia határától egészen a keleti területeken elhelyezkedő Omán határáig.

 

A 11 milliárd dolláros befektetésnek köszönhetően a vasútvonal Dubai-t Abu Dhabi-val köti majd össze, és a későbbiek folyamán további területek is bekapcsolódnak a hálózatba. A tervezők reményei szerint a teher– és személyszállítás végül majd egy nemzetközi vasúthálózattal is összeköttetésbe fog kerülni, beleértve Bahrain, Kuvait, Szaúd-Arábia, Omán és Katar államait is.

 

 

A Hyderabadi Metró

 

A magasvasút

Az új - 2.1 milliárd dolláros befektetéssel kalkulált - Hyderabadi metrórendszer  tulajdonképpen egy művész impressziója, melynek elsődleges célja, hogy 2017-re a mindennapi utazás megfelelő és egyszerű módját biztosíthassa a dél-indiai város 1.7 millió lakosa számára.

 

 

A helyi kormány elképzelései szerint 2017-re a belvárosi forgalom lármája és kaotikus zűrzavara fölé magasodó Hyderabadi metrórendszer teljes mértékben meg fogja oldani a dél-indiai város 1.7 millió lakosának mindennapos közlekedési gondjait.

A 2.1 milliárd dolláros projektben egy 72 km-es magasvasút és a hozzá tartozó 1 kilométeres állomások kiépítését tűzték ki célul. A fejlesztők abban bíznak, hogy a rendszernek köszönhetően csökkenhet a hosszas utazások időtartama, és enyhülhet az utak forgalma, másrészt lehetőség nyílik az öko-barát tömegközlekedésre is, így ellensúlyozva az autók és a buszok környezetszennyező hatásait.

 

 

A LAPSSET Projekt

 

A kikötő látványa éjszaka

A projekt várhatóan 20 milliárd dollár körüli költséget indokolhat. A fejlesztések Lamu-ra gyakorolt hatásaival  kapcsolatos aggodalmak is szárnyra kaptak, hiszen Lamu 2001. óta szerepel az UNESCO Világörökség listáján.

 

 

2012-ben Kenya, Etiópia és Dél-Szudán elnökei jóváhagyták a nagyszabású LAPSSET (Lamu Port – South Sudan – Ethiopia Transport Corridor) projektet. A tervek között szerepel egy olajfinomító, a Dél-Szudántól induló kőolajvezeték, a vasúti, közúti és légi járművek számára létesítendő központok, valamint az olajszállító tankhajók számára létesítendő óriási kikötő kivitelezése is. A Kenyán keresztül építendő vezeték az Indiai-óceán partjánál fekvő Port Lamuban, egy olajkikötőben és terminálban végződne, de a Lapsset néven tervezett projekt megvalósításához évekre van még szükség.

 

Számos turisztikai üdülőváros felépítése is várható.

 

A kiadások 25 milliárd dollár körül mozognak majd, ugyanakkor a projekt környezetre gyakorolt hatása miatti aggodalmak továbbra is érzékelhetőek. Lamu az UNESCO Világörökség listáján szerepel, és a környező vidék természetvédelmi területeknek és erdőknek is otthont biztosít.

A kenyai kormány 23 milliárd dollárt tett félre a projekt Lamu-i szakaszára, a kínai kormány pedig megnyerte a három horgonyzóhely létesítését célzó legelső pályázatot is.

 

 

 

Londoni Crossrail városi vasútvonal

 

 

Az épülő alagút belülről, munkások munka közben

Több,  mint 8,000 embert foglalkoztatnak a Crossrail fejlesztésében. A munkások 40  építkezési helyen dolgoznak

 

 

Míg a Hyderabad-i metróvonal kiépítése a föld felett történik húsz méterrel, a londoni Crossrail vasút a brit főváros élénk forgalmú utcái alatt, valamint a kifelé terjeszkedő külvárosok irányába kígyózik majd.

 

A 23 milliárd dolláros költségvetés alapján tervezett 73 mérföldes vasútvonal London keleti és nyugati részeit fogja összekapcsolni, ezáltal jelentős mértékben megkönnyíti a Heatrow Repülőtérhez, London központi részéhez, valamint a fővároshoz közel eső egyéb városokhoz, és a külvárosokhoz történő hozzáférést.

Az építkezések 2009-ben kezdődtek, és a legelső vonatokat 2018-ban indították útjukra. A munkálatokba több, mint 8,000 embert vontak be negyven különböző építkezési területen.

 

 

 

 

 

NITC Híd

 

A híd látványa

A közeli Ambassador hídon keresztül bonyolítják le a Kanada és az USA között folyó teljes kereskedelem 25%-át.

 

 

Bár ebben az esetben nem beszélhetünk a legdrágább infrastrukturális projektről, a 950 millió dolláros New International Trade Crossing (NITC) híd – amely Kanadában Windsor, Ontario, és az USA-ban Detroit és Michigen területeit fogja összekapcsolni – a nemzetközi kereskedelem szempontjából az egyik leghatékonyabbnak bizonyulhat.

 

Az NITC célja a kereskedelmi kapacitás növelése, az útszűkületek miatt kialakuló nagy forgalom csökkentése, és a lehetőségek bővítése mindkét ország vállalatai számára egy korszerű határátkelő biztosításával.

Jelenleg Kanada és az Egyesült Államok teljes árukereskedelmének hozzávetőlegesen 25%-a a Detroit folyó felett átívelő (magánkézben lévő) Ambassador hídon keresztül valósul meg.

 

Barack Obama elnöki határozatban jelentette be az NITC idei megvalósításának tervét, azonban az Ambassador híd tulajdonosai ellenvetésüket fejezték ki. Emellett bejelentették saját – eredetileg 1929-ben megnyitott - létesítményük meglévő kapacitásának bővítésére vonatkozó elképzeléseiket is.

 

 

 



« Vissza