Bejelentkezés

A reklámok befolyásolják az érzelmeket, az érzelgősségtől kezdve egészen a pánikhangulatig

A karácsonyi reklámkampányok segítségével a vállalatok hatalmas nyereségekre tesznek szert. Az ünnepeket megelőző hirdetések és reklámok főként a női fogyasztókat célozzák.

Forrás: arbitrage.com, business news

 

 

 

 

 

karácsonyfa égőkkel

 

 

 

Mindenki számára ismerős kép: odakint hull a hó, a szobában a csillagszóróktól és a gyertyáktól roskadozó karácsonyfa szikrázva ragyog, az asztal ünnepien meg van terítve, a család pedig áhitattal üli körül a kandallót, a pattogó lángokat csodálva.

 

Ennek a varázslatos ünnepi hangulatnak a képét a reklámvilág kimondottan a nők számára próbálja meg eladni, szinte mindenáron. Miért is nevezhetjük nemi-specifikus üzleti fogásnak a tökéletes karácsony megteremtésével kapcsolatban érzett kényszert?

 

Először is azért, mivel a nők jelentős része még manapság is rengeteg drága ajándékot és hozzávalót vásárol az ünnepekre.

Az online karácsonyi vásárlásokat felmérő Yahoo tanulmány szerint az áruházakban vásárlók 67%-a nő.

A nagy bevásárlóközpontok vásárlóinak 67%-a szintén nő.

 

Mindez a reklámcégek előtt sem titok, ezért az ünnepeket megelőző hirdetések, reklámok és vásárok tartalmát és mondanivalóját kimondottan  a nők igényeihez igazítják.

 

A vállalatok milliókat költenek a női fogyasztók elképzeléseit és kívánságait kutató vizsgálatokra, és szinte mindent próbára tesznek a cél elérése érdekében, kezdve a nők által kedvelt színektől, egészen a legutolsó használható szlengig.

 

Európában a karácsonyi vacsorák többségét mind a mai napig a nők készítik el.

 

A karácsonyi előkészületek miatt a nők fáradtak, stresszesek és kedvetlenek. Nem tudnak aludni.

 

Egy nemrégiben készített felmérés alapján az európai nők 20%-a a Szentestét megelőző éjszakán egyáltalán nem tud aludni az ünnepi ételek elkészítése okozta stressz és nyomás következtében.

 

A nők átlagosan háromszáz órát töltenek el az ünnepi előkészületekkel, ugyanakkor már október közepe táján elkezdenek gondolkodni az ajándékokon, az ételen és a dekoráción.

A karácsonyi reklámkampányok fokozottan felerősítik ezt a nyomást, hiszen a dekorációkra, az ételek elkészítésére és ajándékok megvásárlására vonatkozó hirdetéseket kifejezetten a nőknek célozzák.

 

A karácsonyi hirdetések általános témái között megfáradt anyák és túlságosan is lelkes női vásárlók is szerepelnek.

 

A teljhatalommal rendelkező vállalatok tudják, mit csinálnak.

 

A versennyel felduzzasztott fogyasztói társadalomban a célközönség elérése döntő fontosságú. A nemi-specifikus reklámok története a régmúltba nyúlik vissza, és okkal működik olyan jól.

Az ünnepeket megelőzően a különféle vállalatok kihasználják az érzelgősségtől a pánikhangulatig terjedő érzelmek széles skáláját, és a hirdetésekben különféle ígéretekkel és kihagyhatatlan lehetőségekkel csábítgatják az ellenállni képtelen fogyasztókat.

 

A karácsonyi előkészületek megkönnyítése érdekében számtalan új terméket dobtak már a piacra, mint például a műfenyőt és a mesterséges karácsonyfát, vagy a már félig elkészített ételeket.

 

Sok nő reménytelenül vágyik a stressz-mentes ünnepekre, és ezért hatalmas összegeket is hajlandó kiadni.

 

A nők karácsony táján mindig a hagyományosan rájuk osztott szerepeket játsszák.

 

 

Karácsonyt megelőző stressz. A képen: pattanásig feszült idegekkel várja a hölgy a karácsonyt

 

 

Üzleti szemszögből megközelítve, szerfelett nyereségesnek bizonyul, hogy az ünnepi reklámokat és vásárokat elsősorban a nőknek célozzák. Az ünnepi előkészületek megszervezése során sokan még jobban ráhangolódnak a reklámokra, a szórólapok olvasására, valamint a vég nélküli listák elkészítésére.

 

Egy ünnep sikeres „eladása” és értékesítése megalapozhatja, illetve kudarcra ítélheti az adott vállalat egész évi bevételét is, ezért a cégek kénytelenek az elsődleges célcsoportnak számító pénzköltők érzéseire és szükségleteire koncentrálni.

 

Az évnek ebben az időszakában a tökéletes bevásárlás, tervezés és díszítés előidézte nyomás szinte elsöprő erővel bírhat, amivel a kereskedők is tisztában vannak. 

 

 

Ezért nagyon fontos, hogy a férfiak is segítő kezet nyújtsanak ebben az ünnepi időszakban, még akkor is, ha ez kevésbé tökéletes karácsonyt eredményezhet csupán.

 

 



« Vissza