Bejelentkezés

A mobil hirdetések megjelenése a digitális hirdetések végét jelenti?

Hirdetések mobil médiaeszközök segítségével. A mobil alkalmazások gyors fejlődése. A mobil eszközökben rejlő potenciál.

Forrás: bbc news

 

 

Hirdetések és emlékeztetők mobiltelefonokon

 

 

Ez a kérdés már korábban is felvetődött.

 

Az iparág ismételten nagy ígéreteket tett a mobilreklámokkal kapcsolatban, azonban az okos-telefonok elterjedése és az újabb és újabb hirdetési módozatok ellenére a mobilhirdetéseknek még igen sokat kell fejlődniük.

 

A mobilhirdetések előnyeit vizsgálva optimisták lehetünk.

 

Bár még ma is felmerülnek különféle leküzdendő akadályok, és előttünk állnak megoldandó feladatok, mégis sokan vélik úgy, hogy a mobilreklámok hosszú-távú jövőnek néznek elébe.

Egyáltalán nem az jelenti az iparág legsürgetőbb kérdését, hogy vajon a mobilhirdetések a digitális hirdetések végét jelentik-e. Igaz, hogy egy olyan korszakban élünk, ahol a "szakadások" és törések biztosítják a normát.

Elvárásokat támasztunk az olyan újabb és újabb – gyakran látszólag egyik napról a másikra – felmerülő üzleti lehetőségekkel szemben, amelyek az általános gyakorlatot uralhatják.

 

Tartanunk kell ettől a változástól? Nem igazán.

 

2016-ra a mobil média területén a mobiltelefonok várhatóan a digitális bevételeknek maximum a 20%-át indokolják majd. Amennyiben a a mobil médiaeszközök körében a tableteket is figyelembe vesszük, akkor megjósolható, hogy 2016-ra a mobilhirdetések felülmúlhatják a hagyományos digitális hirdetésekre szánt kiadásokat.

 

A digitális hirdetőknek számos tekintetben elég könnyű dolga van.

 

A hirdetők fejével gondolkodva maga a mobilhirdetés jóval bonyolultabb, mint egyéb média formátumok esetén. A mobilképernyők mérete átlagosan tízszer kisebb, mint a PC képernyőké.

Továbbá, a fogyasztók nem igazán szeretik, ha szükségtelen és idő előtti üzenetekkel zavarják őket. Az eszközök áradata és az operációs rendszerek választéka óriási kihívást jelent a különféle márkák és hirdetők számára az olyan jellegű kérdések tekintetében, hogy mikor, hogyan és pontosan mivel célozzák meg az adott célközönséget.

 

A mobil alkalmazások gyors ütemben fejlődnek, ezáltal az ipar meglévő és újonnan felmerülő problémákkal is szembekerül.

Az egyik felmérés szerint például az Egyesült Királyságban a mobil médiaeszközök felhasználóinak 82%-a browseres megoldással, internetes szolgáltatáson keresztül nyer hozzáférést a különféle információkhoz, míg 61%-a egy alkalmazás segítségével jut hozzá az internetes anyagokhoz.

Az egyre bővülő HTML5 penetrációnak köszönhetően a webes alkalmazások felhasználási aránya várhatóan tovább emelkedik. Mindez sokkal következetesebb és gazdagabb kínálatot tesz lehetővé a mobilhirdetések terén.

 

Ilyen módon a mobilhirdetés számos nehézséget teremt a digitális rovására, aminek következtében akár teljesen megdőlhetnek a digitális pénzügyi tervek. Persze mindez nem feltétlenül alakul majd így. Hiszen ha azt feltételezzük, hogy bizonyos mobil lehetőségek totálisan ellehetetleníthetnek egy másik médiaformátumot, akkor már nem is beszélhetünk a mobileszközök nyújtotta előnyökről.

A felmérések alapján 2 mobil médiaeszköz felhasználóból 1 általában szívesen fogadja a mobiltelefonján megjelenő hirdetési üzeneteket, feltéve, ha a hirdetések időszerűek, és valamiféle kedvezményt jelentenek a végfelhasználó számára, például kuponok, illetve hasznos információk formájában.

 

Több indokot is felhozhatunk a mobil hatalmas potenciálját illetően. Egyfajta összekötő kapocsnak tekinthető, amely kapcsolatba hozza és egyesíti a többi médiaformátumot. Mindezek mellett a mobil személyesebb, közösségibb jellegű, és hozzánk „közelebb állónak” tekinthető, mint bármely egyéb médiaeszköz.

 

Sokak véleménye szerint a mobil lehetőségek két-három éven belül teljesen kiforrják magukat. Ez idő alatt rengeteg - mobil szokásokat vizsgáló - kísérletezésnek, illetve újabb és újabb formátumok felbukkanásának lehetünk majd szemtanúi.

 

 

Visszatérve az eredeti kérdéshez: a mobilhirdetések a digitális hirdetések végét jelenthetik?

 

Egészen biztos, hogy nem.

 

Bár jelenleg talán maga a mobilhirdetés jelenti a legnagyobb kockázatot.

Ha ugyanis az iparág nem képes az elkötelezett együttműködésre, illetve nem veszi figyelembe a komplexitást, és nem értelmezi megfelelően a mobil magatartásokat, azt kockáztathatja, hogy végül holtpontra jut, és nem éri el a már sokszor ígért felemelkedési pontot.

 



« Vissza