Bejelentkezés

A leggyakoribb szállítmányozási és logisztikai tévedések

Mely tényezők fontosak nemzetközi szállítmányozáskor? Hogyan javíthatjuk ki a hibákat a legkönnyebben?

Forrás: forbes.com

 

 

 

 

 

 

Amikor egy kisvállalat tulajdonosa azon töri a fejét, miként szállítsa el az árut a vevőjéhez, sokszor kizárólag két dologra összpontosít: a termék minőségére és a fogyasztói elégedettségre.

 

 

De mi történik e két állomás között?

 

 

 Bepakolásra, szállításra váró termékek

 

 

Amikor egy terméket A-pontból B-be szeretnénk eljuttatni, sokkal több dolgot kell figyelembe vennünk, mint ahogy az első látszatra tűnik. A vállalkozók gyakran egyáltalán nincsenek tisztában a legfontosabb tényezőkkel; például hogy az értékes termékeiket milyen gyorsan, gondosan és költséghatékonyan lehet elszállíttatni a raktárból egészen a fogyasztó ajtajáig, vagy hogy az említett tényezők miként befolyásolják a termék minőségét és a fogyasztó megelégedettségét.

 

Bár a kisvállalkozások elég könnyen követhetnek el különféle logisztikai és szállítmányozási hibákat, viszont a jó hír az, hogy ezeket gyakran nagyon egyszerű azonosítani, majd pedig kijavítani.

 

Íme, öt gyakran előforduló hiba, amelynek következtében az adott folyamat kudarcba fulladhat:

 

 

1. A szállítási költség sebtében történő felbecslése

 

Ha a szállítmányozást az utolsó pillanatban intézzük el, ez esetben elég sok gond merülhet fel. Még akkor is, ha rohanni kell, érdemes elegendő időt szánni a szállítás módjának és költségének alapos átgondolására.

Ha ezt elmulasztjuk, hatalmas költségveszteségekkel számolhatunk.

 

 

2. Az automatizálás hiánya

 

Jelenleg a szállítmányozási iparon belül egyre több minden automatizált. A nagynevű szállító vállalatok évente körülbelül egymilliárd dollárt költenek az új technológiákra,valamint a meglévő alkalmazások és funkciók tökéletesítésére.

Mindezt persze nem jótékonysági célból teszik, ugyanis a fejlesztések megtervezésének célja, hogy megkönnyítsék és hatékonyabbá tegyék a folyamatokat mind saját maguk, mind pedig fogyasztóik számára.  

 

 

3. Nemzetközi szállítmányozások lebonyolítása a szükséges házi feladat elvégzése nélkül

 

A kisvállalkozások számára igen izgalmasak a nemzetközi szinten lebonyolítandó értékesítések. Azonban ha a vállalat nem rendelkezik pontos információkkal arról, hogy mire számíthat a másik ország adótörvényei alapján, akkor a szállítmányozás hamar a tulajdonos kedvét szegheti.

A motorbicikli alkatrészeket értékesítő MotoSport nevű kiskereskedés gyorsan megtanulta a leckét, amikor lefolytatta első nemzetközi szállítmányozását, amely egy Kanadából származó 99 dolláros megrendelést jelentett. A vállalkozás számára az elején még minden gördülékenynek és egyszerűnek tűnt. Viszont miután a terméket kiszállító kamion megérkezett a vevő házához, a sofőr azonnal plusz 100 dollárt kért a még ki nem fizetett tarifák és adók rendezésére.  

Természetesen a vevő vissza is utasította a terméket. A MotoSportnak elkerülte a figyelmét, hogy a kiszállított speciális termék Kanadában magas adófizetési kötelezettségnek volt alávetve.

 

Mivel a nemzetközi szállítás megvalósíthatósága termékenként is változó lehet, érdemes kutatásokat végezni, hogy elkerüljük a vevő küszöbén szerezhető kellemetlen tapasztalatokat.

 

 

4. Ha a ma érvényes költségeket tegnapi metrika alapján becsüljük fel

 

A dolgok folyamatosan változnak.

Ha a szállítmányozás világában valaki nincs felkészülve ezekre a változásokra, akkor nagy fejfájásokat okozhat saját magának. A kiskereskedők által elkövetett egyik leggyakoribb hiba, amikor azt feltételezik, hogy a következő évben felmerülő költségeik ugyanolyanok lesznek, mint az idei vagy a megelőző évben tapasztalhatóak. Ha tekintetbe vesszük a jelenlegi körülményeket – vagyis az égbe szökő üzemanyagárakat, a magasabb munkabéreket generáló sofőrhiányt, és a tisztább, üzemanyag-hatékonyabb és drágább motorokat megkövetelő szabályozásokat – elég nyilvánvalóvá válik, hogy a szállítási költségek sokkal gyorsabban emelkednek, mint a forgalmazási költségek.

 

Amint ilyesmi bekövetkezik, az ebből eredő egyenlőtlenséget leginkább az üzleti nyereség szenvedheti meg.

 

 

5. A legkevésbé költséghatékony szolgáltatás kiválasztása

 

Nehéz hibát találni egy olyan vállalkozó lelkesedésében, aki örömet kíván okozni a vásárlónak - kivéve, ha a lelkesedése egyben plusz költségeket is jelent a vevőnek.

 

A vállalkozások gyakran automatikus módon a leggyorsabb szállítmányozási opciót választják ki (pl. házhozszállítás másnap reggel) a lehető legnagyszerűbb szolgáltatás biztosítása érdekében.

Viszont a csomagkiszállító cégek a másnap reggeli kiszállítást az ország irányítószámainak csupán negyvenöt százalékára vonatkozóan garantálják. Ha a kiszállítást másnapi szolgáltatásra módosítjuk, vagyis a délutáni kiszállításra, akkor csökkentjük a költségeket, és a szolgáltatásban gyakorlatilag semmiféle változás nem történik.

 

 

 

Amikor a termékeket egyik helyről a másikra kívánjuk átszállíttatni, számtalan nem várt probléma merülhet fel, de ha már ismerjük ezeket, akkor a továbbiakban elkerülhetőek a kudarcok.

Ha tanulunk a mások által elkövetett szállítmányozási hibákból, akkor jobb, gyorsabb és hatékonyabb üzleti szolgáltatást tudunk nyújtani, ami egyben vevői elégedettséggel is párosul.

 

 

Autópályán közlekedő kamion képe



« Vissza