Bejelentkezés

A Forma-1 különös esete

A Forma-1 az autó - és motorsportok krémje, viszont a nézői érdeklődés hanyatlik, a bevételek csökkennek. Mi a megoldás?

Forrás: cfo-insight

 

 

 

A pénz, a szponzorok és a felhajtás miatt manapság a Forma-1 számít az autó - és motorsportok krémjének.

 

Azonban mindezek ellenére sajnos ez az a sport, amelyet a nézők érdeklődésének hanyatlása, valamint a költségek emelkedése jellemez. Ezért a szervezők arra kényszerülnek, hogy az új helyszíneket áthelyezzék Ázsiába és a Közép-Keletre.

 

Talán ez megoldást jelenthet?

 

 

 Forma 1-es autó verseny közben

A Forma-1-nek pénzt kell termelnie ahhoz, hogy további támogatókat szerezzen

 

 

A világ legdrágább sportjának igen kellemetlen ténnyel kell szembesülnie. A sportágra fordított milliók ellenére a nézői érdeklődés globálisan is visszaesett. A támogatók többé már nem keresnek pénzt a jegyértékesítésekből, és panaszkodni kezdtek a felmerülő veszteségek miatt.

 

Ez ma a Forma-1 verseny.

 

Németországban a Nürburgring Automotive GmbH – amely Koblenz nyugati részén elhelyezkedő 35 mérföldes pályát működteti -  már jelezte a fizetésképtelenségi eljárás lehetőségét.  Októberben a Dél-Koreai Grand Prix (nagydíj) szervezői 36 millió dolláros veszteséggel számoltak. A szerződés aláírásától kezdve, vagyis 2010-óta termelnek veszteséget.

Nincs Grand Prix Franciaországban és Kanadában. Ráadásul – számtalan kísérlet ellenére - a Forma-1 mégsem tudott benyomulni az Egyesült Államok nyereséges piacára.

 

A Forma 1-re vonatkozó kereskedelmi jogokat Bernie Ecclestone, JP Morgan és a CVC Capital Partners által alkotott konzorcium szabályozza, bár mindenki teljesen tisztában van azzal, ki is a főnök.

A bevételek a sportesemények közvetítési jogaiból, a pályák és a versenyek támogatói által fizetett licenc díjakból, a reklámok és videojátékok engedélyezésből, valamint vállalati vendéglátásból folynak be. A hírek szerint egy verseny befogadását érintő alaplicenc – a működtetési költségeken felül - több, mint 25 millió dollárba kerül.

 

A működési költségek a sport technikai jellege miatt olyan magasak. A helyszín - és pályabiztonsági szabványok rendkívül összetettek.

Rengeteg pénzt és mérnöki szakértelmet ölnek a járművekbe.  

Egyértelmű az is, hogy a legkiválóbb Forma 1-es pilóták drágák. Viszont az olyan sportoktól eltérően, mint például a baseball, a foci vagy az atlétika, a laikus és hozzá nem értő nézők számára ez a sportág elég különösnek tűnhet, ha csupán a köröket rovó autókat bámulják. Nem egyszerű feladat felhívni a figyelmet a sport emberi összetevőire és a pilóták szakértelmére, annak érdekében, hogy mindez a nézők tetszését is elnyerje.

 

A csapatok a hivatalos szponzorok neveit viselik, így ez alapján nem mindig lehet azonosítani az adott nemzetet, pedig a szurkolók az országok alapján kívánnak drukkolni a pilótáknak.

 

A Formula One Management (FOM) elnöke, a brit Bernie Ecclestone  számára elengedhetetlen egy olyan üzleti modell kidolgozása, amely megfelelő ellenszolgáltatást kínálhat a verseny támogatói számára – példának okáért az internet -, valamint hajlandónak kell lennie arra, hogy mind a költségeket, mind pedig a nyereségeket is megossza velük.

 

Az új helyszínekre történő átköltözés, úgy, mint Delhi vagy Abu Dhabi, szintén jelentős segítséget nyújthat, hiszen a szóban forgó országok a versenyek befogadásával kapcsolatosan szinte áhítoznak a média figyelmére, amiért hatalmas költségeket is készek kifizetni.

 

 

Forma 1-es autó Red Bull reklámmal ellátva



« Vissza