Bejelentkezés

Online pénztárgép

Rövid ismertető:
Kovács László ev.
    Tel: +36 30 622 9816
Nyilvántartási szám: 10485
Részletes ismertető:

Miután megkapták az engedélyt az első online pénztárgépek, egyre több kereskedő érdeklődik, mi a teendő, ha kiválasztotta a megfelelő kasszát, illetve a forgalmazó partnert. A legfontosabb, hogy mielőbb küldje el igénylését a NAV-hoz, amely kiadja a regisztrációs kódot, valamint dönt arról, hogy kaphat-e támogatást a pénztárgépcserére a vállalkozó.

 

1.   Ellenőrizze, meddig használható a kasszája

 

  •  A piacon lévő kasszák között két csoportot különböztetünk meg. Az egyik az úgynevezett kiskasszák családja, amelyek nem rendelkeznek elektronikus naplóval, a rendelet értelmében 2013. augusztus 31-ig használhatóak. 
  •  A másik csoport a pc-s kapcsolattal rendelkező, elektronikus naplós pénztárgépek, amelyek 2013. december 31-ig üzemelhetnek NAV-bekötés nélkül.

 

2.   Válassza ki a megfelelő pénztárgépet

Mérje fel, mire szeretné használni a kasszát, szükség van-e arra, hogy háttérműveleteket, bolti alkalmazásokat futtasson, kasszarendszerekhez csatlakozzon, vagy elég egy egyszerűbb gép, amelybe beviszi az eladott tételeket. Segítünk a felmérésben!

 

3.   Kérjen a NAV-tól regisztrációs kódot és támogatást, ha jogosult rá

Ehhez a PTGREG jelű nyomtatvány kitöltése és beküldése szükséges.

A PTGREG-01-es lap kizárólag a támogatási tartalommal nem rendelkező üzembe helyezési kód igénylésére szolgál. Ha jogosult a kasszánként legfeljebb 50 ezer forintos állami támogatásra, akkor ugyanezen a nyomtatványon a TAM01 és TAM 02 lapokat kell kitöltenie.

Ügyeljen a pontos és hiánytalan adatközlésre, ellenkező esetben elutasítják a támogatási igényt. Fontos, hogy minden cserélendő pénztárgép AP kódját fel kell tüntetni az adatlapokon. Javasoljuk, hogy a dokumentumot elektronikus formában töltse ki és küldje be a PTGREG webhelyén, ugyanis a nyomtatványkitöltő program kiszűri, ha hibás a kérelem, és nem engedi javítás nélkül elküldeni. Segítünk a kitöltésben!

NAV 5 napon belül minden egyes pénztárgéphez elküldi elektronikus formában a 16 karakterből álló regisztrációs kódot, amely a támogatás igénybevételéhez is szükséges. Postai úton 8 nap az ügyintézés határideje.

 

 

4.   Ha megkapta a regisztrációs kódot, akkor jöhet a kassza beszerzése

 

Következhet a kassza beszerzése. Szerződéskötés a forgalmazóval,  mert nagyon rövid idő alatt kell hatalmas mennyiséget kielégíteni a gyártóknak, forgalmazóknak, szervizeknek – aki előre gondolkodik, az biztosabban és hamarabb jut hozzá a pénztárgéphez. Azoknak a kereskedőknek, akik elektronikus naplóval nem rendelkező, úgynevezett kiskasszát használnak, legkésőbb augusztus 31-ig le kell bonyolítani a cserét. A NAV ezután bírságolhat, de a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint nem büntetik azokat, akik már megkötötték a szerződést a pénztárgépszállítóval, de – önhibájukon kívül – nem jutottak hozzá a kasszához.

 

A pénztárgép beszerzésekor nyomtatott formában át kell adnia a NAV-tól kapott regisztrációs kódot az eladónak, illetve adóügyi ellenőrző egység csatlakoztatása esetén a műszerésznek. 

 

Az eladó a regisztrációs kódot, valamint a kassza AP számát rögzíti, ezután a készüléket üzembe helyezheti. Ennek folyamata, hogy a pénztárgép adóügyi ellenőrző egysége online kapcsolatba lép a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerverével, amely válaszüzenettel helyezi üzembe a pénztárgépet.

 

Fontos, hogy aki támogatást kapott, az legkésőbb 2013. december 31-ig végezze el az üzembe helyezést, mert aki határidő után érvényesíti a regisztrációs kódot, az elveszíti a támogatást, és már csak a regisztrációt hajthatja végre a kóddal.

 

Ágazati besorolás:
Egyéb, nem CPV kódhoz kötődő kategóriák
Az ajánlat típusa:

Szolgáltatás

Az ajánlat jellege:

Kínál

Belföldi ajánlat

Célpiac:

Belföld

Érvényesség ideje: 2019-08-12
Vállalkozás adatai
KOVÁCS LÁSZLÓ
Adószám: 54800113
Email: lkovacs@zalaiparker.hu
Kamara adatai
Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara


« Vissza